Info til medlemmer

Gratis medlemsarrangementer

Se vores gratis medlemsarrangementer for 2022 her

Dødsfald

Politihistorisk Forening har mistet en engageret næstformand – Frank Bøgh.

Det er med stor sorg og vemod jeg har modtaget meddelelse om, at Frank Bøgh den 4. januar 2022 er afgået ved døden efter sygdom og indlæggelse på Hvidovre Hospital. Hanne og hans 2 døtre samt børnebørn har derved mister en elsket mand og kært familiemedlem.

Samtidigt har vi mistet en af de absolut bærende kræfter i fortællingen om politiets historie. Frank, tidligere kriminalassistent af den gamle skole, var en af ildsjælene ved etableringen og driften af Politimuseet – og som sådan medlem af Selskabets bestyrelse, ligesom han har været forfatter til adskillige historiske bøger og artikler.

Siden etableringen af Politihistorisk Forening har Frank fortsat sit politihistoriske engagement som næstformand. Frank var et menneske med stor indsigt og viden samt humor på sin helt egen lune facon, som vi også kommer til at savne.

Jeg vil tillade mig at være stolt over at have kendt og samarbejdet med Frank Bøgh.
Æret være hans minde.

Hans Bundesen

Jule- og nytårshilsen fra Politihistorisk Forening

Læs den her (pdf) >>

Lyt til Politimuseets podcast

Politiperspektiver er Politimuseets podcasts med autentiske fortællinger – store såvel som små – om dansk politi og dets historie fortalt i ord og lyd.

Lyt her på museets hjemmeside >>

Se videoer fra Politimuseet på Facebook

Politimuseet sender på Facebook og Instagram. Her kan du bl.a. opleve museumsleder og historiker Frederik Strand give et indblik i kriminalsager, der ændrede Danmark.

Se video på Facebook her >>